Amore Vici: Enerverend, ontspannen, gastvrij

Zelf sturen
en navigeren

Alles is mogelijk

Voorbeeld van een aktief weekend

Inspanning is ontspanning

Vanaf vrijdagavond 20 uur wordt u ontvangen met een scheepsborrel. De schipper verteld een paar dingen over veiligheid en het leven op een zeilschip.

Na het ontbijt varen we uit de haven van Enkhuizen, richting het vogeleiland op de Kreupel.
U krijgt een uitgebreide zeilinstructie van de schipper en de maat. Iedereen die mee wil doen kan zelf bepalen of dat op het voorschip is om de fok en kluiver te bedienen, het middenschip met de bakstagen of het achterschip waar de navigatie plaats vindt en de bediening van de zwaarden en grootzeil.

Om een uur of 12 ’s middags leggen we aan op het vogeleiland “de Kreupel”. Dit is een kunstmatig opgespoten eiland in het noordwestelijk gedeelte van het IJsselmeer. Hier kunnen we vogels bekijken door de verrekijkers of genieten van een lekker aperitief in de kuip en even later een lunch in alle rust.
Na de lunch varen we weer verder naar de vier windmolens voor de kust van Medemblik. Deze imposante molens zijn wel 50 meter hoog en de wieken hebben een lengte van meer dan twintig meter en staan midden in het vaarwater.

Doordat we onderweg allerlei zeilmanoeuvres (o.a. overstag en gijpen) oefenenen en de “man over boord manoeuvre”, hebben we gezien wat het effect van de zijzwaarden op een platbodem is.
Nu komt het hoogtepunt van de dag. We gaan al gijpend en overstag tussen de windmolens een slalom houden. Eerst even oefenen en daarna pakken we de stopwatch erbij.

Moe maar voldaan komen we Medemblik binnen waar we ’s avonds aan boord heerlijk gaan barbecuen. Met de tafels buiten in de kuip en de barbecue in het gangboord wordt het een gezellige boel, met als toetje de “Guanita banana”.

Later op de avond is er nog de mogelijkheid om te gaan stappen of een live concert te bezoeken.
De volgende dag varen we weer terug naar Enkhuizen en oefenen we nog een paar mannouevres. Om 16 uur gaat iedereen weer van boord.

Terug

Specialiteiten

Alle specialiteiten
Bedrijven

Incentives, trainingen, relatiemarketing, bedrijfsuitje,...
Families met kinderen

Ouders hoor je vaak zeggen; als de kinderen het naar hun zin hebben is...
Mensen met een alternatieve levenswijze, aard of religie

Op de Amore Vici is ieder mens interessant en gelijkwaardig!
Mensen met een geestelijke beperking

Vakantie op de Amore Vici... Leuk en gezellig!